torsdag, augusti 02, 2007

Bredband i Småland

Ganska osannolikt, men här i Smålands skogar har min mamma faktiskt bredband. Tror det är min norske svåger vi har att tacka för det, och min snälle farbror I.

Maken har reste tillbaka till Connecticut och jag och barnen tog bussen från Stockholm till norra Småland. Det är kändes bra att byta miljö ett tag, träffa mamma är alltid bra tycker jag.

Vi har ägnat två dagar åt att söka pass åt sonen. Igår onsdag gick det inte, polisen skulle undersöka att han fortfarande var svensk - som om en åttaåring avsäger sig sitt svenska medborgarskap! - men idag torsdag fick vi beskedet att det gick finemang. Om en vecka kan vi hämta nytt pass, bra, det är mycket jobb och dyrare att fixa det på hemmaplan i USA.

Dessvärre är sonen inte korrekt registrerad som vår son, så det måste jag fixa snarast på Skattemyndigheten, behöver hans födelsebevis för det. Det svenska personbevis man kunde få för honom var det mest usla jag nånsin sett, två rader, ingen information alls. Vi finns inte som hans föräldrar mer än på en datorskärm ho Skatteverket. Sorgligt. Måste blivit nåt fel när han registrerades i Sao Paulo, Brasilien, och var nyfödd. Men han är vår, jag har ett kejsarsnittsärr som bevis.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Låter struligt med sonens papper. Hoppas att allt löser sig. Och att du har det bra hemma i Svedala.