onsdag, augusti 29, 2007

Första skoldagen, 1st grade och 3rd grade

Om bara en liten stund, vid 7, ska jag väcka barnen. Det är första skoldagen och skolbussen kommer vid 8. Jag har packat barnens lunch, mellanmål och skolväskor. Allt är klart.

Nu är jag orolig över sonens läxor, det kommer vara betydligt mera läxor i 3rd grade. Barnen börjar skolan ett år tidigare här, Sonen är 8 år och börjar 3rd grade, tredje klass.

Dottern kommer nu i 1st grade att gå heldagar, skolan slutar 3.15. Det blir långa dagar för henne.

Tänk igår var vi på stranden hela eftermiddan, underbart sommarväder, och idag börjar de skolan.

1 kommentar:

Petchie75 sa...

Vad pirrigt med första skoldagen, både för din dotter som är förstaklickare/förstagluttare som man ju kallade dem för när jag var liten, och för din son!
Min syster började skolan som 5-åring i England, 9-15 varade skoldagarna och hon hade läxa varje dag - vilken omställning det var för henne att komma tillbaka till Sverige!