onsdag, mars 03, 2021

Today is a really good day!

 

Imorse fick jag första dosen COVID-19 vaccin! Det var av sorten Pfizer, men jag bryr mig inte vilken sort. Nästa dos får jag om fyra veckor.

Från 1 mars kan innevånare i Connecticut 55-65, personal i skolor och dagis/förskolor bli vaccinerade. Redan innan har sjukhuspersonal, brandmän, och de äldre än 65 kunnat få sina vaccin. Det finns många ställen att vaccinera sig på, först lyckades jag boka en tid 30 minuter hemifrån, i slutet av april. Kändes sådär, men bra att ha som en backup. 

Fortsatte att kolla Walgreens, en av de stora apotekskedjorna, för att hitta och boka tid där. De försvann så snabbt de dök upp. Men skam den som ger sig. Jag började redan kl 4 på morgonen måndag, höll på hela dan och kvällen. Inget. Det såg ut som om det fanns tider men när jag försökte boka var de borta. Uppe med tuppen igen tisdag, 5 eller så. Nej.

Men så hade jag äntligen tur, såg en tid för onsdag morgon och den lyckades jag boka! Jag var så uppe i varv resten av eftermiddagen att det kändes som om jag hade 10 koppar kaffe i kroppen!

Och nu är jag alltså vaccinerad.

Från den 22 mars kan Maken vaccineras, han är i nästa åldersgrupp, 45-55 år. Sedan är det 35-44 den 12 april och sista gruppen där våra kids kan vaccineras är från den 3 maj, 16-34 år. 

Så ja, idag är en riktigt bra dag. Nu ser vi ljuset i tunneln.

1 kommentar:

Anneli sa...

Tummen upp, förstår att du är glad. Här i Sverige går det lite långsamt kan man tycka.Men jag hoppas på att få vaccinera mig till sommaren.