torsdag, maj 24, 2018

Pioner och FaceTime


Pionerna blommar. En enda buske med pioner har vi. Underbara rosa blommor som såklart blommar över alldeles för fort. Den första blomman var utslagen imorse och nu ikväll är det många som är nästan utslagna. Vackert till max.

FaceTime. En gång i veckan ringer Sonen via FaceTime. Idag hörde han av sig och visade vad han åt på just nu, Singoalla som vi skickade till hans födelsedag! Han uppskattar de paket jag skickar, helt klart.

Prinsesstårta! Förresten, i helgen fick Sonen en speciell present av en tjejkompis på universitetet: hon hade bakat en princesstårta! Nej, kompisen är inte svensk, men hon hade lagt på minnet att det var hans favorittårta och letat upp receptet på internet. Det var en jättefin tårta och god, smakade som den skulle enligt Sonen. Imponerande. Av en annan kompis fick han några burkar Guarana, en brasiliansk läsk som han gillar (hela familjens favorit!). Så ja, han har bra kompisar på college.

Milen. Det var nog mer än ett år sen jag senast sprang en mil, min vanliga runda som jag sprang i många många år. Orsakerna är många, ont både här och där, men jag har verkligen saknat att springa. Det är min happy place, som man säger. De senaste månaderna har jag försökt mig på en kortare runda på kanske 5 km men det är inte min grej. Så idag kände jag att det var dags att springa ordentligt. Tog mig igenom, jag gick några kortare sträckor men det känns ändå fantastiskt! Hoppas på en fortsättning.

Inga kommentarer: