torsdag, april 10, 2014

Torsdag och snart är det spring break!

Cheer uniform no more. Häromdagen satt jag och sprättade sömmar på Dotterns cheer uniform, jag sydde ju in den så den skulle sitta bättre. Efter tvätt har jag nu lämnat tillbaka den, tjejerna har dem bara till låns.

Glasögon. Jag skaffade ju läsglasögon för 1.5 år sen men jag behöver dem knappt, i varje fall inte när jag läser. Men när jag försökte se sömmarna då behövdes extraglasen. Nästan så jag tycker det är tråkigt att inte behöva glasögonen, för jag gillar dem!

Spring break. Nästa vecka är det vårlov men måndagen är det skola, det blev ju för många snödagar... Tror inte det kommer så många elever dock, de flesta reser nog bort enligt planer de haft sen länge. Vi ska vara hemma, känns faktiskt ganska skönt. Sonen har träning för track måndag-torsdag på förmiddagarna.

Kaffe på stranden. Stämde träff med S vid stranden idag för att njuta av en det fina vädret. Vi tog båda med eget kaffe hemifrån, kanske är jag småsnål men jag vill inte köpa kaffe på Starbucks flera gånger i veckan.

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så skönt med ledigt nästa vecka. Kaffe på Starbucks blir det nästan aldrig för mig…

Gillar dina glasögon!

L sa...

Superfräcka glasögon. Du får helt enkelt ha dem trots att du inte behöver dem ;)

eastcoastmom sa...

Jag räknar ibland på vad en Starbuckscoffee skulle kosta varje dag... Tack, gillar mina glasögon!

eastcoastmom sa...

Tokgillar glasögonen, men jag behöver dem inte så mycket...

Anette Ryan sa...

Tack för komplimangen om klänningarna. Är ju så nöjd att jag nästan har dem hängandes framme ;-)
Vet du jag var "torsk" på starbuck en gång i tiden men nu har de nästan stängt alla sina butiker här i Melbourne och det var länge sedan jag testa dem. När jag gjorde det så kunde de inte ens göra gott kaffe och så kostar det skjortan. Så jag har hittat andra ställen som visst kostar samma men kan göra gott kaffe!
Vad kul med Ikea från ditt tidigare inlägg, här brukar det bli delicatos chokladbollar som går åt som smör i solsken. Jag kallar det för att åka till Ambassaden!
Trevlig helg!
Kram Anette

Marina sa...

Jag tycker det där med att ta med kaffe hemifrån låter såväl godare och billigare som mysigare!

Cari sa...

Fika på stranden! Så underbart det låter, oavsett var kaffet kommer ifrån.
Här (Stockholm) grått, lite regn i luften och +5 grader, dvs långt från strandhäng :-)

Desiree sa...

Vad underbart det låter med kaffe på stranden. Skönt med lite spring break. Skönt med helg först. Ha en trevlig helg.

Annika sa...

LÄsglasögon har jag flera stycken som dräller runt huset. Försöker att inte läsa med dem, om jag kan. Tror närmligen att det är bra att inte skämma bort ögonen för mkt med dem, haha. Men innan jag ska sova på kvällen har jag dem alltid då jag läser.
Kaffe på stranden, så UNDERBART!!!!!
Påsklov här också. Drar till SC!! En god vän till mig har en sbux-app på sin iphone, sen i januari har hon lagt ner 490 dollar på sbux…trodde jag skulle svimma då jag hörde det!!!
Trevlig helg!!

Susanne sa...

Att ta med eget kaffe är också min melodi!