onsdag, april 23, 2014

Nya tonårsfasoner

Det kom en regnskur imorse men sen klarnade det upp och solen tittade fram. Och det blåste så in i bängen! Var tvungen att säkra regnskydden över utemöblerna lite extra.

Här hemma har vi de senaste två skolveckorna haft ett fenomen jag aldrig trodde skulle uppleva: en snart-femtonåring som ställer väckarklockan själv, tidigt!, går upp och duschar direkt, äter frukost och är redo att åka till skolan i jättebra tid!

Att jämföra med hur det var innan då jag fick tjata i 20 minuter innan den här personen hoppade in i duschen.

Nu! Han står i duschen redan en minut efter sex. Inte nästan halv sju som förut.

Fem i sju, ibland tidigare, åker vi till skolan (skolan börjar 7.30). Utan att jag tjatar alls. Och nästan-femtonåringen är på bra humör. Kan faktiskt kommunicera lite.

Men hur bra tror ni det här är? Drömmer jag kanske? Och hur länge kommer det hålla i sig, frågar man sig förstås...?

Och den största frågan, varför?

6 kommentarer:

L sa...

"Plötsligt händer det"
(om du sett Trisslottsreklamerna......)

Anonym sa...

Han är kär???
Lisa

Desiree sa...

Underbart. Bara att glädjas och vara tacksam. Hi hi ja han kanske är kär eller så har äpplet mognat.

eastcoastmom sa...

jag vet inte. Han säger att han kommit på att jag inte tjatar när han går upp tidigare. Works for me!

Annika sa...

En tjej såklart!!
:-)))

Anonym sa...

Njut så länge det varar! Ha ha