torsdag, februari 06, 2014

Så var det torsdag igen

Och det betyder en liten lista:

Smoothie. Hade helt glömt att vi ju faktiskt har en amerikansk mixer, men kom på det häromdan och handlade hallon, blåbär, jordgubbar och bananer. Blandade till en smoothie imorse till barnen, med apelsinjuice och kefir också. Resultatet blev supergott och väldigt blått! Många blåbär med andra ord.

Sugarman. Den svenska dokumentären som fick en Oscar, Searching For Sugarman, har varit på vår måste-se-lista länge. Igårkväll såg vi den äntligen och wow! den var verkligen bra. Faktiskt att Sonen såg den också, och gillade den.

Kontaktliner. Kom just tillbaka från optikern/ögonläkaren med Dottern, hon har fått kontaktlinser! Vi har insett behovet när hon gör cheer, åker skidor och annat aktivt. Nu provar hon de här engångslinserna några timmar varje dag i en vecka för att se hur det fungerar, men det verkar passa henne jättebra.

7 kommentarer:

Marina sa...

Just blåbär kan jag sakna mycket ibland. Visserligen finns det att få tag i, men de är ofantligt stora, alldeles runda och verkar hålla sig i sin plastförpackning hur länge som helst, så det känns som om det kvittar...

Charlie sa ... sa...

dagarna och veckorna rusar fram! Så skönt med linser.

Visst är det gott med smoothie också och Sugarman är på min lista med.

KRAM

Annika sa...

Måste också se Sugarman. HAR inte blivit av ännu. Finns den på Netflix?
HOPPAS det går bra med linserna för din tös!!
Amerikanska blåbär är det bäta jag vet…kan bara äta direkt ur asken. Mmmmmmmmm…..
Trevligt med smoothies..
Ha en fin helg!!

Martina sa...

Älskar smoothies!
Har inte ens hört talas om den där dokumentären...
Hoppas det gar bra med linserna!
Kramar

Desiree sa...

Smoothies är alltid gott. Kanske ska göra en imorgon vetja. Sugarman har jag inte sett men bra med lite filmtips då vi ofta undarar över vad vi ska ladda ner till söndagkvällar.
Hoppas din dotter blir nöjd med sina kontaktliner men det tror jag nog. Själv började jag med linser när jag var 18 och blev helt hooked.Kör daglien med linser. Skulle inte kunna tänka mig att leva utan linser. Guldstjärna till den personen som kom på linser.
Kram!

Pia sa...

Alskade den dokumentaren och musiken fastnade ocksa. Mina sydafrikanska grannar brande ner skivorna till mig!

eastcoastmom sa...

Marina: Amerikanska buskblåbär är ju vita inuti, men de smakar bra.

Lotta: Hon gillar linser, håller på att vänja sig. Du måste se Sugarman!

Annika: Sugarman finns via Netflix DVD, vi har både ock numera. Gillar också amerikanska blåbär, de är så stora!

Martina: DEn fick en välförtjänt Oscar! Se den.

Desiree: Hon är lite ung för linser tycker jag, men hon behöver det när hon åker skidor, gör cheer och så. Faktiskt flera av hennes vänner som redan haft linser ett tag.

Pia: Gillade också musiken jättemycket, ska kolla om den finns på Spotify!