torsdag, juli 11, 2013

Resfeber

Packning pågår. Som vanligt känns det som om man glömt nåt. Och trots att vi knappt shoppat nåt, betydligt mindre än vi brukar, har vi tre proppfulla resväskor. I en av väskorna ligger iofs en enorm sk body pillow som Dottern köpt, den tar ju en del plats.

Vatten. Närheten till havet, det kommer jag sakna. Jag har vaknat varje dag vid sex och istället för att försöka somna om, vilket ändå brukar vara lönlöst, har jag gått ut och sprungit eller gått. Gillar att bara kunna dra på träningsskorna och ge mig ut, enklaste formen av träning. Bästa. Skönaste.

Eldflugor. Vilket skådespel det är när solen går ner!

Ledighet. Alltså det är ju höjden av lyx att kunna vara ledig med barnen hela sommaren. Inte behöva fixa och trixa med semestrar och jobb, jo Ironman får ju göra det, men att ha en förälder hemma är en ynnest. Tacksam.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jag hoppas att ni får en bra hemresa mot Madrid. Underbart att bo så nära havet och stranden som ni gör i USA. Har varit avis på dina morgnar då du börjat dagen på så skönt sätt med en löptur längst med stranden. Helt klart är det lyx och lycka att få hela sommaren med barnen och inte behöva trixa med semester utan att få njuta tillsammans. Känner du att ni har fått lagom med tid i USA eller hade du gärna velat vara där lite längre?
Kram!

Liz sa...

Onskar en smidig resa tillbaka till Spanien.

Vatten- Forstar att du saknar narheten till havet, nar du ar van att kunna inom gangavstand narsomhelst vara pa stranden och blicka ut over vattnet! Saaa avundsjuk, da jag alskar strander..

Eldflugor - ja, sa underbara! Saknar dom ocksa, i KS hade vi massor, har i AZ verkar det vara for varmt, iallafall har jag inte sett nagra, tyvarr.

Ledighet - ja visst ar det en lyx pa gott och ont att alltid vara "ledig". Tyvarr kanns det sallan som semester da, speciellt inte om man inte kan resa, gora nagot speciellt. Nar vardagen "bara" flyter pa som vanligt, ar det maste jag saga lite trist. Men visst ar det underbart att fa ha Cassie hemma ocksa under dagarna, aven om hon ar mycket med kompisar, som det ska vara i den aldern!

Ha det bra och forhoppningsvis drojer det inte lange tills ni far aka tillbaka till USA igen.
Kram

Annie sa...

Mein Gott, att bo så nära havet, vilken förmån!
Nåväl, önskar dig en bra resa tillbaka till Spanien :-) Och ifråga om packning är det bara att resignera - det kommer alltid att vara något man glömmer ;-)