söndag, december 18, 2011

Klagolåt

Liten klagolåt, såhär mindre än en vecka innan jul:

Tvättmaskinen har gett upp. Den slutade snurra i onsdags. Som tur var låg jag bra till med tvätten just då, hade allt tvättat.

Men nu växer tvättberget.

Hoppas på en ny tvättmaskin imorron, måndag, efter ett halvt löfte från vår hyresvärd.

Dessutom saknar jag min bästaste tvättstuga i huset i Connecticut. Där har vi tvättstugan på övervåningen, mitt emellan vårt master bedroom och barnens sovrum. Där har vi torktumlare, det har vi inte här... Här har vi tvättmaskin i källaren, två våningar under sovrummen, vilken massa springande det blir för att släpa tvätt upp och ner. Motion förstås.

Oh well. Life is still good.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Hoppas att ni får ny tvättmaskin snart för jag förstår att det blir problem om man är utan. Tvättberg har en tendens att växa snabbt. Ja det blir mycket motion förstår jag. Jag saknar vårat amerikanska laundry room vi hade i huset och jag saknar min stooora fina underbara tvättmaskin jag hade där.
Kram!

Kalaslotta i USA sa...

åh stackare...

det är en sak jag verkligen inte saknar med sverige de där källartvättstugorna...

förstår att du saknar...

kommer ni hit i jul?

tinajo sa...

Ugh, hoppas det ordnar sig fort - tvättberg är inte att leka med..! :-D

eastcoastmom sa...

Tvättberg är speciellt jobbiga när man inte har torktumlare och det dessutom är vinter! I somras var det ju en baggis att torka lakan här i solen i Spanien!!!

Ja, vi reser till CT på torsdag!

Annika sa...

Jobbigt då det blir sådär. Våra bilar har ju strulat för oss, och vips blev vi av med 2000 dollar. Man vill jubla. NOT.
Aha, har ni alltså kvar ert hus i CT? Är tanken att ni ska flytta tillbaka till USA?
Kram!

eastcoastmom sa...

Jodå, planen är Spanien i tre år, sen CT igen. Men man vet ju aldrig.