onsdag, april 28, 2010

Saker gjorda

Jag har:
  •  börjat dagen med en power walk, så kallas snabba promenader numera, och det kändes sådär bra. Det hände något med min rygg i lördags då jag plockade nedblåsta grenar i trädgården. Idag var det i alla fall såpass bra att jag kunde gå en dryg timme, men det känns ändå ganska eländigt.
  • varit på Trunk Show hos en väninna. Där köpte jag ett samiskt armband i svart.
  • betalat kvartalets fastighetsskatt på Stadens skattekontor med hyfsad marginal, sista dagen är 3 maj.
  • varit på DMV för att registrera den nya (för oss, men det är en 2008) bilen jag betalade och hämtade i Yonkers, NY, igår. Det var fullt på parkeringen på DMV, jag gav upp och åkte hemåt istället.
  • ätit lunch, en tuna salad sandwich svängde jag ihop.

Nu ska jag sortera barnens gamla leksaker som ligger i fyra kartonger i garaget, det mesta ska skänkas bort. Och sen steka pannkakor till barnen.

Vardag för en Connecticut Housewife.

Inga kommentarer: