måndag, april 26, 2010

Nä nä, det går inte

Trodde i min enfald att Sonen skulle kunna ta sin morgondos av medicinen i skolan, den ska nämligen tas några timmar efter att han ätit. Jag hade hört hur andra barn fick sin medicin hos skolsköterskan.

Men fullt så enkelt var det inte.

Det krävs läkarintyg på det, att Sonen ska få ta sin medicin i skolan.

Hjälpte inte ett dugg att jag var i skolan och visade upp medicinen, så skolsköterskorna - de är två på heltid, lyxigt tycker jag - kunde se vad det handlade om. Där stod ju vad det var för medicin, dosering, att den var utskriven i Sonens namn.

Visst, Sonen fick sin medicin när jag var där, men utan läkarintyg speciellt för medicinen måste jag komma till skolan varje dag för att docera medicinen. Ett turkost piller.

Så vi får fixa till det här hemma på morgonen istället.

Regler är alltid regler i amerikanska skolan.

För övrigt har det regnat i två dagar nu, visst behövde vi lite vårregn, men nu har jag tröttnat.

Ge oss sol!

Inga kommentarer: