tisdag, maj 12, 2009

May I have a third?

Kanelbullarna var en stor hit i Dottern second grade klass idag när jag var där för att fira åttaåringen. Kan jag få en tredje bulle, frågade de flesta. Men det räckte inte riktigt, så nej.

Sonen kom på en sak: Dottern gick omkring och sa att hon fyllde åtta klockan 12, mitt på dagen, för det är då hon är född. Sant. Men Sonen påpekade att hon fyllde år vid sex imorse vår tid, Eastern Standard Time, efterson hon är född i Sverige som ligger sex timmar före oss i tid. Komplicerat men korrekt. Det hade jag inte alls tänkt på.

Smart grabb.

3 kommentarer:

Taina sa...

Wow, han var verkligen vaken den grabben!

mammigranten sa...

Får man fråga vart du hittat pärlsocker?

eastcoastmom sa...

Pärlsocker tar jag med från Sverige eller ber folk ta med. Finns också i Tyskland och Österrike, upptäckte jag när vi bodde i Tjeckien.