lördag, maj 09, 2009

Lekstuga

Vi har lekstuga här idag: en kompis till Dottern och Sonen har två kompisar här.

Gillar verkligen att barnen har kompisar hemma, det är superviktigt att andra barn ska kunna känna sig välkomna hit i alla lägen. Det verkar som om vi, Maken och jag, har lite annorlunda synsätt på hur barn ska leka mot amerikanska familjer: det är betydligt mindre dator/tv-spel, mera utelek och inte lika mycket styrd lek och pyssel.

Ofta blir jag matt när jag kommer och ska hämta speciellt Dottern hemma hos nån kompis och det verkar som om mamman (eller barnvakten) bakat kakor eller pysslat med barnen. Visst är det snällt men jag tycker att det är sånt våra barn gör när de är ensamma med mig, inte när de har kompisar och verkligen kan LEKA.

Olika filosofier. Olika kulturer.

Inga kommentarer: