torsdag, september 18, 2008

Hur man spenderar pengar

Idag har jag lärt mig hur man spenderar pengar utan att maken märker något. Det var en av grannarna som berättade, jag gav en henne en komplimang för hennes snygga kappa och hon berättade att den var från Lilly Pulitzer. Allt är dyrt där, riktigt dyrt.

- Men en väninna berättade för mig att hon alltid shoppar med kontanter där, då märker inte hennes man något på krediträkningen, anförtrodde grannen mig. Det ska jag nog göra med nästa gång.

Aha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha...nu ska jag ta ut 4.500 kronor och köpa mig ett par Fiorentini + Baker stövlar....Anders kommer inte att märka nåt!!!! Kanske om ett tag när han inte sett stövlarna på mig förut!!!
Kraaam Carina

eastcoastmom sa...

Undrar hur man sen ska förklara alla de där kontantuttagen på 1.000 dollar? Eller om det är bättre att sprida uttagen och ta 300 åt gången... Jag får väl fråga vidare.

Anonym sa...

Hmmm.....
Det maste nog bli manga sma uttag, alt betala med kontatkort och ta ut lite extra kontanter var gang. Da gar det enklare att saga, men alskling, jag har bara handlat mat. Du vet hur barnen ater nu nar de vaxer....
Eget konto, egen lon blir battre ur den synpunkten
Kram Anki