torsdag, oktober 18, 2007

Powerwalk

Jag har i många år varit en person som älskar att springa, jogga. När jag bodde i Stockholm sprang jag en timme om dagen, fem dagar i veckan. Underbart. Nu i höst har jag upptäckt Powerwalk. Egentligen gillar jag fortfarande mera att springa, men det vill jag göra själv, om jag ska träna med någon får det bli en snabb promenad, powerwalk.

En av mina svenska vänner bor granne med oss och nu när hennes yngsta börjat Kindergarten är det så bra att kunna ta en rejäl promenad tillsammans när barnen åkt med skolbussen. Idag gick vi 1 timme 40 minuter. Dessutom pratar man med en annan vuxen människa, vilket man i princip inte gör en del dagar. Vansinnigt jag vet.

Det lyxiga hemmafrulivet. Det är ganska ensamt om man inte jobbar på det.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Kul att du hittat en PW-kompis. Kan ni inte gå hela vägen till Madison? Jag bruder på fika och power bars när ni kommer fram. =)