onsdag, februari 14, 2007

Skolan stängd pga snö

Vilka mesar de är, amerikanerna. Skolorna är stängda idag, vad jag kan se har det snöat så det knappt täcker gräsmattan.

Väderleksprognosen lovar wintry mix och windy, så det kanske blir mer snö under dagen. Det stora problemet för skolorna här är halkan på vägarna, man vågar inte skicka ut bussarna.

Men den här vintern har skolorna inte varit stängda någon dag ännu, det finns tre inplanerade snow days i skolåret, jag får en känsla av att skolorna mer än gärna använder sina snow days. De tycker det är skönt med en oväntad ledig dag, bara sådär.

1 kommentar:

Monica sa...

Hej,

hittade dig Anne's sida. Blev intresserad av ditt intro. Hur kommer det sig att du bott i Brasilien och Tjeckien?? Mina föräldrar är tjecker (är själv made in Czech men född i Sverige eftersom mina föräldrar flydde därifrån 1968). Skulle vara lite kul att höra vad du tyckte om att bo där. Jag tror inte jag känner någon svensk som bott där (men givetvis em massa tjecker)...

Ursäkta om jag är lite påflugen, hoppas att det är ok!!