söndag, februari 05, 2006

Ser inte ut som mamma...

Fick tid hos frisören i fredags. Det var hög tid. Mycket hög tid.

När barnen såg mig sa de båda två: "Du ser inte ut som mamma!"

Jag tror faktiskt de menade att jag såg väldigt bra ut, stylad. Fast så snyggt som håret var i fredags efter frisörbesöket, det kan jag ju inte få till själv. Redan på lördagen såg jag mer normal ut, fast såklart bättre än innan klippningen (det kunde inte bli så mycket värre).

På lördagskvällen sa barnen det igen: "Mamma, du ser inte ut som mamma!"

Nä, för jag var sminkad, hade nya snygga jeans från Lucky, ny rosa top från Banana Republic, vit t-shirt under och halsband. Mamma var mera stylad än vanligt, för vi var bjudna på middag hela familjen. Kände mig faktiskt fin hela kvällen.

Det är inte ofta det händer.

Inga kommentarer: