lördag, februari 18, 2006

Chili i ögonen

Middag, eller sen lunch, snart. passar bättre med barn som bör lägga sig i bra tid, vardag som helg. har gjort en rätt med linser och spenat, ska göra en raita med spenat, maken gör kyckling med aprikoser och så fuskar vi lite, bjuder på persiskt ris.

God middag och trevliga vänner. Blir nog bra.

Bara ett problem: Om jag bara kunde få bort den starka gröna chilin från fingrarna, chilin jag hackade till linsrätten. Nu har jag tvättat händerna femtielva gånger men det svider ändå som eld varje gång jag råkar peta mig i ögonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Det där skall du vara riktigt försiktig med då chili är något av det starkaste som finns (åtminstone de Habañero jag odlat)!
Själv har jag bara råkat ut för samma sak en gång trots att jag är uppfödd på chili och själv odlat det sedan drygt 6 år tillbaks.
Annars är jag djupt imponerad av att du lyckats bibehålla din svenska så intakt trots alla år utomlands: respect!

Samuel

...New England: trots att jag aldrig satt min fot där har jag varit kär i regionen ända sedan min första John Irving-bok!

Farsan_Baloo sa...

Kan upplysa att man som kille kan göra värre saker än torka sig i ögonen efter att ha skurit chilli.... Nu för tiden undviker jag att gå på toa efter att man lagat asiatiskt!