onsdag, september 14, 2005

Martha-rapport

Såg första halvan av Martha Stewarts nya program, Martha. Det är ju live (men jag såg reprisen nån timme senare) och gäst igår, tisdag, var David Spade, komikern.

David Spade har ungefär samma frisyr som Martha, och han kom in i samma poncho som Martha senare dök upp i och gjorde en parodi på henne som var mycket bra. I släptåg hade han en leksakshund i koppel och runt ena benet hade han en elektronisk fotboja. Hela sketchen gick ut på att Martha just kommit ut från fängelset.

Det var mycket prat om Marthas fängelsetid, vad hon brukade göra för mat där, hur svårt det var att få tag på vissa ingredienser, och så lärde hon ut några recept hon påstod sig ha kommit på under fängelsetiden, recept för micro.

Jodå, showen so far, det lilla jag sett, är bra. Martha är inte så stel som jag trodde hon skulle vara. Men jag kommer inte följa den varje dag, det har jag inte tid med.

Inga kommentarer: