fredag, juni 10, 2005

"You look like a monkey!"

ja precis så sa en av dotterns kompisar till henne när hon kom till förskolan igår, du ser ut som en apa, och så hade tjejen, en drygt 3-årig tjej världens grimas. A blev såklart ledsen. Som tur var hörde både fröken Miss M och en annan mamma det, och de blev mycket riktigt upprörda. Som jag. Var får en treåring såna grejer från? Dessutom, som Miss M sa, att säga det till en av sina bästa vänner - flickan J och A är för det mesta mycket bra kompisar, men J är väldigt ombytlig. Fick beröm för A - hon är ju alltid så glad och snäll och omtänksam mot alla enligt Ms M.

Just då älskade jag min lilla A nåt alldeles extra!

På em var jag och barnen vid den kommunala poolen, som är gratis om man skaffat årskortet (finns för rimlig penning för skattebetalare!) och barnen hoppade! simmade! dök! och plaskade! i 1.5 timme, det var varmt och den relativa svalkan från vattnet var skön.

Vår dusch är färdig! och toan installerad. Det blev precis så som jag tänkte mig. Nu återstår bara resten av badrummet. Om nån vecka så.

Inga kommentarer: