onsdag, mars 09, 2005

Ynklig dotter

Hon sov dåligt på kvällen, lilla A, och till slut fick hon komma in till oss, hon sover mer än gärna nära nära mamma men nuförtiden sover hon mest i sin säng. Ikväll kom hon inte till ro, låg och vände och vred på sig, plötsligt hör jag hur hon liksom hostar till och jag hinner tänka att det där inte låter bra... i nästa sekund hör jag (vi! K också förstås) hur det plaskar till. A kräks för fullt!

Bara att byta sängkläder, duscha en ledsen A, fixa fram hink och handduk att ha i beredskap, vilka behövdes flera gånger under natten. Såklart ingen skola för A. Ser på email att skolorna här i stan har senarelagd start med två timmar, varför kan man verkligen fråga sig då det slutade snöa vid midnatt och snöröjningen funkat som den ska. Nåväl, det är bara att gilla läget. Kallt och soligt ute. Jag och A gör inte många knop hemma, jag tvättar nattens smutslakan och A vill mest kramas. Hon dricker Gatorade i småklunkar genom sugrör, lite lite i taget. Vid lite över 11 lägger lillan sig med huvudet i mitt knä i tvsoffan och somnar nästan omdelbart. Hon sov i 1.5 timme. Sen kom G hem och friden var slut! men faktiskt hade A piggnat till också, hon åt lite ugnspannkaka och senare en liten glass. Hoppas natten bli lugn.

Vattnet ja, jo, det blev fixat igår kväll, och det var som vi trodde avstängt av misstag pga grannbygget.

Inga kommentarer: