måndag, mars 21, 2005

Grå grå grå grå...

allt var grått idag, himlen, luften, marken som ännu inte blivit vårgrön. På fm var jag inbjuden på ett homeparty, en väninna som säljer Mary Kay kosmetika. Det var ett hyfsat gäng svenska tjejer som var där, jag kände några men långt ifrån alla och det var mycket för att träffa nya människor jag var där. Skönhetsprodukter är ingen stor utgift för mig.

Medan jag diskade lite efter lunchen tog G med sig alla kritor och färgpennor till övervåningen, efter ett tag ropade de och ville att jag skulle hjälpa dem med konstverket. De hade tillsammans ritat ett hus, jättefint och speciellt som de verkligen samarbetat om samma teckning. Måste köpa en stor ram och rama in den!

Det finns många saker som jag inte förstår mig på här, en är varför en del prenumerar på en dagstidning och sedan inte hämtar in tidningen på morgonen. Vi har grannar som låter sin tidning ligga kvar i flera dagar! Nu är ju New York Times ganska väl inplastad när den anländer, beroende på väder, men den lär inte hålla för både regn, snö och att bli överkörd av bilar i tre dagar. Själva har vi bara NYT på helgerna och den hämtar vi så snart den anländer på morgonen, den kommer inte förrän efter 8 på helgerna här på gatan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svaret på varför folk inte hämtar in sina tidningar??!! Välj ett av följande;
1-För man är för lat för att öppna dörren och hämta in tidningarna som nu ligger på hög. Vart ska man lägga alla?
2-För man inte läser den längre och glömmer bort att avsluta prenumerationen.
3-För att irritera de som delar ut tidningen. (Eftersom de antinget slänger tidningen på taket eller mot glasdörren med all kraft.)

Detta är iaf. anledningarna till varför vi har högar med dagstidningar på vår trappa :D