torsdag, januari 27, 2005

Små änglar

det var vad jag önskade mig idag och det var faktiskt vad jag fick, well nästan i varje fall. Igår var ingen bra dag, vad gäller relationen mamma-barn. Inte barn-barn heller för den delen. Ljudnivån var på topp och är det nåt jag inte gillar så är det mycket skrik. Jag undrade flera gånger vilka de där typerna var som såg ut som mina barn, för fullt så hemska brukar inte mina kids vara. Det kändes inget bra alls när kvällen kom.

Så vaknade båda på rätt sida idag och sen fortsatte det på den vägen. Det var roligt på morgonen att äta frukost, kul att borsta tänderna och vänta på bussen. Jag hann både fixa håret lite och bädda sängarna innan jag körde A till hennes förskola. Hem lite mer än en timme och så iväg till G:s skola och lunch/rastvakt där (som jag är varannan torsdag). G var glad att se mig, fick en massa kramar när jag kom och slängpussar när jag gick, jodå, än så länge är mamma cool. Sen var det inte så mycket tid innan jag skulle hämta A så jag tog en sväng till Barnes and Noble, den stora bokhandeln, och gick där och kollade ett tag. Hann också med fem minuter på GAP innan jag hämtade prinsessan.

När vi mötte G vid bussen var han glad - jag började fundera på om det var solen och all den nya vita snön? det var kallt, runt -10 grC - och hemma började de direkt leka "kindergarten" medan jag fixade en snabb lunch till dem (stekt kyckling med timjan, ris och lite skysås). Vi satt och skojade vid bordet. Sen ville barnen spela Candyland medan jag diskade lite. Allt kändes bara så bra att jag bestämde mig för att försöka åka och handla i eftermiddag, istället för imorgon fredag utan barnen. Och tänk, mina små fantastiska änglingar var på bästa humör och shoppingen gick så bra så bra. Som tack fick de prova några nya kex jag köpt, redan i bilen hem.

Nu sitter jag här med ett glas gott vitt chardonnay. Det känns ganska bra. Trots att vi inte köpte det där huset i söndags... Men hus finns det flera, det är bara januari ännu och springmarket har bara börjat.


Inga kommentarer: