onsdag, april 24, 2013

Jordgubb och mango

Barnens frukost, smoothie på jordgubb, mango, banan, ananasjuice och grekisk yoghurt. Klart att de gillade det!

Jag har tränat spinning, ett ganska händelselöst pass även om det var tufft. Spinning kan ju vara trist men tufft, och de pass jag brukar gå på här är just så. Det händer liksom inget på passen. Men tufft är det ju för det och svettas som en tok gör jag.

Sen var jag iväg på bilprovning för min lilla VW Polo. Jag hade bokad tid men det var det ingen som tog hänsyn till, samma kö för alla. Nästan en timme i kö. Men sen var det effektivt och attans! vad killarna som jobbade där var trevliga och serviceminded. Tydligen var nåt av halvljusen ur funktion, så jag måste komma tillbaka och visa upp bilen igen... Men då faktiskt ta en annan kö och inte betala något, så ok, det kan jag ta.

Dottern pratade om att baka imorse, så nu måste jag kolla att vi har ingredienser hemma. Häpp!

9 kommentarer:

Desiree sa...

Mmmm smoothien både lät och ser jättegod ut. Spinning pass kan vara effektiva men rätt trista ibland som du säger. Jag gillar mitt nya gym i Basel mycket för att varje pass är annorlunda beroende på dag och vem som har det. Det behöver ju inte vara stora ändringar, små räcker för att det ska bli en bra variation. TYcker att passen på Friskis i Sverige var tråkigare för att det var exakt samma upplägg varje gång och samma låtar varje gång beroende på vem som hade passet. Efter en hel termin med samma låtar så är man ju rätt less på dem. Men i Basel är det betydligt mer variation på passen så det gillar jag jättemycket.
Kram!

Saltistjejen sa...

Vad GOTT! och vilken otroligt bra och nyttig frukost!! Önskar E gillade smoothies men hon gör tyvärr inte det. Annars hade det varit superbra sätt att få henne att äta frukt och bär (mer än äpple och banan som är de enda frukter hon gillar....)
Spinning var det urlänge sedan jag gick på men minns att jag gillade det JUST för att man verkligen tog ut sig totalt!
Kram!

Desiree sa...

Köpte förresten precis det där fina lacket från Essie som du köpt och tipsat om Smokin' hot. Superfint! Gillar det mycket.

eastcoastmom sa...

Saltis: Jag gjorde alltid smoothies på bara frukst förut, men nu när barnen får till frukost ibland slänger jag i yoghurt också. Har du provat att lägga till lite vanilj, så det blir mjukare smak?

Desiree: Visst är det ett fint lack!!!

Elin sa...

Kul att hitta hit och få läsa lite om ert liv. Vi bodde under några år i Nya Zeeland och längtar massor efter nästa utlandsflytt som vi inte vet ännu när den kommer att bli av. Men jag älskar att läsa om expats över hela jorden.

Ha det gott!
Elin

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Åh smoothien ser SÅ god ut. Måste lära mig dricka det altså!
Hoppas resten av dagen var bra & att ni fick något bakat :)

Marina sa...

En frukost som inte går av för hackor!

ExPIAtriate sa...

Det dar sag jattegott ut! Jag maste borja gora smoothies!!
jag brukade kora spinning forut, valdigt effektivt och ganska roligt (bra musik) men nu har jag helt kommit av mig.

Annika sa...

ÖNSKAR att jag gillade smoothies, men jag kan inte med dem.
Synd eftersom de är så nyttiga.
De ser så goda ut också.
Bakning däremot....mmmmm.....