torsdag, april 11, 2013

Swedish surprise and other things

Boten Anna. Höll på att trilla av spinningcykeln när instruktören spelade svenskt, "Boten Anna". Det är en låt jag aldrig ens hört, bara läst om och förstått att det var nån sorts hit i Sverige för några år sen. Världen är bra liten ibland.

Rabarber. Så sugen på rabarberpaj! Hittade inga här förra våren, nu har jag frågat runt och fått veta att det finns att köpa. Ibland. Hoppas!

Huvudvärk. Blä. Men bra att jag har en massa Tylenol hemma.

Det är supervår! Träden är gröna. Blommorna knoppas. Det är typ 17 grC om dagarna. Och med sommartiden är det fortfarande ljust klockan 21 på kvällen. This I like.

(men nu ska jag lägga mig och vila bort huvudvärken!)

4 kommentarer:

Annika sa...

Boten Anna hörde jag ngnstans här också för ngra år sen.
Jag blev lika förvånad som du :-)
Inte kul med huvudvärk, har också haft det denna vecka. Skyller på den plötsliga värmen. Nu regnar det, och sen ska tempen gå ner till 20-26 gr i nästa vecka.
Love it!!!
NJUT av er vår. Tycker 17 grader är rätt idealiskt!!!

Anna L sa...

Jag har också hört Boten Anna i en spanskspinningsal (fast det var en spansk version av sången)!

Victoria sa...

Jag hörde Boten Anna vid ett vattengympapass på Curaçao för ett par år sen. Du höll jag på att få en kallsup av förvåning! ;o)

Desiree sa...

Mmmm rabarber är supergott. Jag hittade det här i affären och gjorde en rabarberpaj förra helgen. Väldigt gott. Hoppas att huvudvärken gav med sig. Hi hi Boten Anna har jag också hört på just spinning passa fast det var förvisso i Sverige. Här kör de mest tyska låtar på spinningen men det är bra låtar även om jag inte lyckas följa med i texten så mycket.
Kram och trevlig helg.