fredag, april 26, 2013

Sånt man borde göra oftare

Lunch med bästa Norrländskan. Det hamnar högt upp på listan över sånt jag borde göra oftare. Men igår fick vi till en lunchdate.

Sonen gjorde sig illa på gympan igår, han fick en fotboll på höger handled och stukade den. Nu har jag köpt nån slags skena på en sportbutik för hans hand och det känns skönt tycker han. Stabilt.

Fast ibland är det ju så att det bästa man kan göra när barnen är lite sjuka eller småskadade, det är att ömka dem. Och ömka dem mer än som behövs. Då känner de sig sedda och blir friska snabbare.

Som sockerpiller.

Nu har jag en kille på fantastiskt humör som går omkring här hemma. Trots stukad handled.

2 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Hoppas sonens arm laker snart! Omka lite extra funkar bra pa maken ocksa,fast jag misstanker att han istallet drar ut pa sjukdomsforloppet istallet for att kunna fa lite mer.. :)

Anette Ryan sa...

Hej! Varför är det så svårt att hitta rabarber i Madrid? Något som de inte äter? Håller med att det är trist.
Helt annat än trist var din lista i förra inlägget. Helt underbart att läsa. Fattar vad du menar med centrerad text. Jag började skriva med vänstercentrerad och så ibland provade jag att byta för det såg snyggare ut. Men då var bloggen smal. Nyligen breddade jag den men fortsatte med centrerad och tycker att det ibland ser svårt ut att läsa. Men just nu är den under lite förändrign, går lååångsamt, så jag testar.
Hoppas någon kommer på vad det vill ha i födelsedagspresent snart så vi slipper "i-lands problem" fniss. Här firar vi en femåring snart och vet inte heller riktigt men det löser sig.
Ha en skön helg!
Kram anette