måndag, april 16, 2018

Well that was no fun....

Imorse var det flera cm blötsnö på marken. Great day for a marathon. Nej såklart, tvärtom. Det regnade och blåste. Förfärligt väder. Men springa av det blev det. Jag skjutsade Ironman till starten, åkte tillbaka till hotellet och packade, sen iväg till Boston.
Hittade inte parkeringsgaraget vi hade fått tips om, körde runt ett tag i Beacon Hill och till slut parkerade jag intill Cheers!, den berömda baren. Faktiskt hyfsat nära målgången, så det var tur i oturen.

Miserabelt väder, bara några plusgrader. Regn och mera regn, växlat med hällregn. Jag hittade ett mycket trevligt café/bageri för att värma upp mig lite. Sen ut för att se var jag kunde möta Ironman.

För han kom i mål på en mycket bra tid! 3.06.32. All heder åt honom, och alla andra!, som sprang idag i det här hemska vädret.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tyckte så synd om alla som sprang i det vidriga vädret igår. USCH vilket miserabelt väder ni hade i Boston. Men stort grattis till din makes supertid!!

eastcoastmom sa...

Han var mycket nöjd! Bästa svensk i sin åldersgrupp. Och tvåa i CT i sin åldersgrupp! Boston är lite annorlunda mot NY Marathon, tror 80% är med som kvalificerade löpare, mot 30% i NY, så det är mycket mer tävlingsinriktat i Boston!