torsdag, oktober 22, 2015

Först soluppgång

Den soluppgången. Helt enkelt fantastisk hur molnen speglade sig i den stora dammen som rinner ut i Long Island Sound.

Sen träning. Sprang min vanliga runda men tycker det går segt. Well, huvudsaken är väl att jag ändå genomför den. Känns alltid toppen efteråt i varje fall. Förresten behöver jag nog nya skor att springa i, de jag har är 1.5 år gamla.

Torrare luft. Det känns på händerna att luften är torr, behöver handcreme flera gånger om dan och kom just på att jag måste kolla Sonens händer. Han brukar ha hemska rödfnasiga fingrar på vintrarna.

Höstfix. Fick hit en kille som blåste ur och stängde av bevattningssystemet utomhus inför vintern. Borde leta upp skydden vi brukar täcka över våra luftkonditioneringsenheter på vintern också.

Moussaka. Gjorde moussaka till middag, med aubergine, och tyckte det blev fantastiskt gott. Sonen godkände den, typ, han åt i varje fall två portioner, men så var han extra hungrig. Dottern smakade lite men skulle iväg på pasta dinner med alla cheerleaders och footballspelare, alltid kvällen innan match.

3 kommentarer:

Annika sa...

Känner också av det där med torrare luft. Precis nu är det handkrämernas era ett tag.
Vi har också stängt vårt vattensystem utomhus nu. Så nu får jag bära vattenkanor inifrån och ut då jag ska vattna. Oh well.
Ha en trevlig helg!

Desiree sa...

Den soluppgången var verkligen underbart vacker. Mina händer blir också väldigt torra när det blir kallt ute. Moussaka gillas också i detta hemmet. Tycker du är duktig med löpningen. Det viktigaste är ju att man genomför rundan som du säger även om det känns segt. Ibland har man ju sega dagar eller sega perioder och sedan blir det bättre.
Ha en fin helg.

Desiree sa...

Den soluppgången var verkligen underbart vacker. Mina händer blir också väldigt torra när det blir kallt ute. Moussaka gillas också i detta hemmet. Tycker du är duktig med löpningen. Det viktigaste är ju att man genomför rundan som du säger även om det känns segt. Ibland har man ju sega dagar eller sega perioder och sedan blir det bättre.
Ha en fin helg.