lördag, december 27, 2014

Trippel A fungerar!

Vacker dag! Skjutsade Dottern till isrinken där hon stämt träff med en kompis.

Sen startade inte bilen.

Stendöd. Ringde Ironman som kom och kollade, men nä, den bilen ville inte.

Som tur är har jag AAA-medlemsskap, ringde och en hjälpbil med mekaniker var på plats inom en timme. De kunde konstatera att bilbatteriet var helslut. Tydligen har ett bilbatteri en livslängd på 3-6 år, och vårt klimat med kalla vintrar och varma somrar är extra tufft för batterier. Min bil av årsmodell 2011behövde nytt. De skulle kunna använda startkablar för att starta bilen, men om den sen skulle starta igen när jag behövde den nästa gång var osäkert...

Nu har bilen nytt batteri och jag är lättad att det hände när det hände i alla fall. Och att jag betalar de där pengarna till AAA varje år.

Inga kommentarer: