torsdag, december 04, 2014

På rymmen...

Jag rymde! Försökte mig på att rymma idag, trodde att jag för en gångs skulle hade dagen fri så jag åkte iväg för att kolla julklappar. Men nästan direkt när jag kom fram till shoppingcentret ringde mobilen, det var byggaren som undrade om jag kunde träffa killen som skulle sätta kakel i köket... Såklart jag ville. Och suck.

Tonfisk. Katterna gick totalt bananas! idag när jag öppnade en burk tonfisk, för att göra tunasalad sandwich till mig själv. De fick smaka lite tonfisk och det verkade vara det bästa de nånsin ätit!

Julgran. Måste fixas till helgen. Bara kattvänliga prydnader, inget som kan gå sönder.

Ny rektor. Häromdan kom ett mail om att rektorn på high school ska sluta till sommaren. Jag hade mina aningar eftersom han faktiskt är 70 år och haft tjänsten i 11 är. Men det är tråkigt för den här rektorn är OTROLIGT bra. Han är omtyckt av föräldrar, lärare och faktiskt också elever. Han sätter liksom tonen för hela skolan, att det är människan som spelar roll. (samtidigt som skolan hör till topp 2% av public high schools i USA)

5 kommentarer:

eva i dalarna sa...

Ja det är nog säkrast med kattvänliga julgransprydnader! En katt vi hade en gång klättrade faktiskt upp i granen varpå den välte!

Cecilia sa...

Det går inte alltid som man tänkt sig.

Önskar dig en suverän kväll!

You Rock!!!

Annika sa...

Ja, du får visa er kattvänliga gran sen. TUR att jag inte har ngra katter ;-)
Och synd på ett sätt :-(
Trevlig helg!

Desiree sa...

Synd att du inte fick chansen att rymma helt men kakel är viktiga grejer det också. Hoppas att nya rekorn blir minst lika bra som den gammla och att ni hittar en snygg gran.
Trevlig helg.

Cari sa...

Ett tips för granen är att binda fast den så den inte kan välta. Det fick vi lov att göra.