torsdag, oktober 18, 2012

Shopping without shopping

Punktformen var ganska kul förra veckan, så jag kör igen:

• Shopping utan att shoppa. Det har jag gjort hela dan idag och haft jättekul! Var iväg med två svenska väninnor som har svart bälte i shopping. Vi var i Las Rozas Village, en outlet med massor av tjusiga märken. Jag fingrade på en to-die-for weekendväska från Burberry men besannade mig.

• Smoothies, we love them! Köpte en mixer förra veckan och nu går den varm ofta, ofta. Jag har alltid bara gjort på frukt och bär, utan en gnutta socker, men nu har jag börjat göra yoghurtbaserade smoothies också och då behövs lite socker och gärna vanilj.

• Instagram är himla kul. Som en snabb bildbaserad mikroblogg. Det är kul att följa andra på olika håll i världen, korta vardagsglimtar. Noterar att särskilt Dotterns amerikanska kompisar nästan helt övergett Facebook för Instagram, de uppdaterar i en rasande fart med bilder på sig själva när de räcker ut tungan... eh? Sånt förstår jag inte, och inte våra kids heller. En trend som startat sen vi flyttade från USA.

• Connecticut here we come! Har bokat biljetter hem till jul och nyår.

• Äntligen känns det som höst här i Madrid. Det ska regna hela helgen, inte så bra timat kan man tycka, och jag tror att vi kanske får dra igång värmen i huset endera dan.

7 kommentarer:

Bodil sa...

Vad kul att ni kommer till Ct över jul och nyår. Har ni huset kvar där?
Ha en fin fredag.
Kram Bodil.

Charlie sa ... sa...

Gillar din punktform! Och håller, Instagram är så roligt. Härligt att ni bokat resan till CT.

Kram!

eastcoastmom sa...

Bodil: Vi har kvar huset, men det är uthyrt. Ska bo hos bästa grannarna och fira jul på samma sätt vi gjort i många år, med vänner. Underbart!

Lotta: Ska du inte testa punktform du med?

Cari sa...

Finns du på Instagram? Får man/jag i så fall följa dig?
Önskar dig en skön helg.

Annika sa...

Visst är Insta KUL!!
Jättekul!!
DET tycker jag med.
Det enda som retar mig lite är när folk bombar med massor med foton. OCH ja, kiddsen ja...haha...
Men Insta är LÄTT, snabbt och roligt. och inte direkt berondeframkallande, iaf inte för mig.
Lagom.
Smoothies gillar inte jag. Vet inte varför, men jag tycker de är ganska kvalmiga och allt det där. Så ni smoothismänniskor för behålla dem :-)
CT till jul, kul!!
Kramar!!!

Anette Ryan sa...

Kul att du kika in till mig. Kanske Ikea här också har lite turkost nu när "tantan" i affären sa att det skulle komma massor.
Kul att kika runt i din blogg och få ta del av lite spanska later och olater ;)
Tjingeling!
Anette

eastcoastmom sa...

Annika: Håller helt med vad gäller Insta... Smoothies måste vara riktigt kalla, och jag gillar nog bäst om de är gjorda på bara frukt.

Anette: Ja kolla Ikea, och välkommen!