fredag, februari 10, 2012

Svettiga rutiner

Foto via iPhone

Ahh. Jag har tränat mycket i många år. Har inga som helst problem att komma iväg och träna om jag har tid, och det har jag ju oftast eftersom jag är hemmaförälder.

Här kom den där dumma fotledsskadan ivägen i höstas. Jag kände mig väldigt låg. Länge.

Men nu har jag alltså börjat på gym som ligger riktigt nära där vi bor. Det är inte gratis, tror inte jag nånsin varit medlem på gym förut där handduk ingår (!), men å andra sidan blir det inte så fasligt dyrt om man räknar med att jag är där minst tre gånger i veckan. För det finns tre spinningpass på förmiddagarna som passar ganska bra tidsmässigt. Sen andra pass också som jag ska kolla in. Yoga kanske.

Och så hittade vi ju hip-hop till Dottern på samma gym. Hon hade jättekul i måndags när hon var där första gången!

Så. Nu har jag lite träningsrutiner igen. Love it.

2 kommentarer:

Annika sa...

På mitt första gym här i US ingick handduksservice, men inte på mitt nuvarande.
Spelar ju ingen roll, en sådan är lätt att ta med även om det var bekvämt att de fanns.
Pass, det måste jag också börja ta.
Det finns en hel del.
Kul att du kommit igång igen.
Rutiner är verkligen a och o då det kommer till träningen. OCH skönast är det alltid DÅ det är gjort och man kan LÄMNA gymmet.
Nice feeling!!
ha en fin helg!

Desiree sa...

Låter helt rätt och underbart. Känns som om du hittat rätt och redan kommit in en mycket effektiv rutin. Saknar fortfarande mitt gym på UAB i Alabama. Dels var det riktigt prisvärt och dels ingick det handdukar. Man kunde även abonnera skåp till en billig peng och kunde förvara skor och duschprylar där. Nu måste jag släpa med allt fram och tillbaka så jag insåg inte riktigt vilken lyx jag hade tidigare. Ha en skön helg.
Kram!