tisdag, maj 24, 2011

Kan vi börja nedräkningen nu?

Oh boy. Det känns som om det här skolåret har varit långt.

Lååångt.

Ungefär en månad kvar. Herregud vad barnen är trötta nu. De behöver vila.

Ikväll orkade Sonen inte göra sin spanskaläxa, det är ändå ett av hans bästa ämnen. Egentligen tror jag det handlade om att han inte fått full poäng på ett Language Arts (engelska) projekt. Han hade glömt skriva rubrik och illustrera den fantastiska, originella dikt han skrivit. Han var så ledsen. Trött och ledsen. Olycklig. Han vill ha A+ på allt. Men grabben är ingen robot.

Så jag sa att han behövde inte göra just spanskan, läxorna i de andra ämnena hade han gjort. Och det här var efter lacrossen på kvällen.

Jag ville maila läraren och säga - eh, ljuga - att han hade ont i huvudet på kvällen och inte kunde göra sin läxa.

Men när vi väl bestämt att jag kunde göra det, ville Sonen ändå att jag ska vänta till imorron. Han kanske hinner göra läxan på morgonen.

Sen kände han sig bättre.

Lättad, tror jag.

(jo jag behöver också vila från skolan)

2 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Men söta pojk, vad plikttrogen han är. O visst är barnen trötta nu, går på ren vilja känns det som. Unnar alla barn ett skönt o slappt sommarlov!

Kram

eastcoastmom sa...

Och han gjorde läxan på morgonen. Han är bäst! och behöver vila från skolan.

Kram