måndag, januari 18, 2010

Girl Scouts

Att jag alltid faller i snällfällan, den att köpa Girl Scout Cookies.

För några dagar sen ringde en av Dottern kompisar och ville sälja. Jovisst sa jag.

Idag ringde nästa kompis och jag beställde igen.

Trots att jag egentligen inte ens gillar dessa småkakor.

Amerikanska flickscouters viktigaste uppgift verkar vara att lära sig hur viktigt det är att samla in pengar till olika välgörande ändamål, charities. Himla bra och behjärtansvärt, men vi tycker att på scouterna lär man sig knopar, göra upp eld och överlevnad i vildmarken. Typ. Därför är inte våra kids med i scouterna här, det är förresten mera vanligt att småtjejer är med i scouter än småkillar.

Ändå sitter jag snart här med skåpet fullt av kakor ingen i familjen gillar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Donera kakorna till välgörenhet. :)