tisdag, mars 24, 2009

Do not call!

Ikväll har vi haft vårt nya telefonnummer i en vecka. Redan dagen efter det installerades, ringde första telemarketing/försäljaren.

Jag kunde se på nummerpresentationen över missade samtal att några ringt på torsdagen också. Vad snabba de är! (ser att det är 800-nummer eller hemliga nummer, och ingen som lämnat meddelande på telefonsvararen)

Men jag är också ganska snabb. På fredagen registrerade jag numret på Do-Not-Call-Registry. Dessvärre kan det ta upp till en månad innan det här stoppet fungerar fullt ut. Så vi har fått fem-sex samtal till.

Jag bara lägger på luren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är på Do Not Call-listan men man får ju fortfarande massa samtal. Det är bröstcancer, polisers pensionsfond och gud vet vad. Det anses ju inte som telefonförsäljning. Men det är irriterande ändå tycker jag.

Anonym sa...

Tjabba, Hej!


Varför inte svara? Och när du har sagt ditt namn & dom sagt sitt?
Så börjar du prata svenska!

Hittade hit via Pontus(en god vän till sedan tonårstiden)


Kram

M