onsdag, augusti 27, 2008

Läsa en halvtimme

Ja tänk själv, för en nioåring som älskar sin Nintendo DS Lite, tv och mammas dator, så måste det vara superhemskt att tvingas stänga av tv:n när lillasyster går och lägger sig och sedan läsa böcker. Hualigen!

Så jag antar att nya reglerna kommer ta ett tag innan de är helt accepterade. Men jag tycker ändå att det går hyfsat efter bara en vecka.

Första skoldagen idag: skolbussen var 35 minuter försenad, I kid you not!, men barnen var spralliga och glada. Kom hem lika glada från skolan, båda hade med sig kompisar hem. Om jag hade lyckats få till hur man laddar ner bilderna från iPhone till datorn kunde jag bloggat med en gullig skolbussbild på barnen, men jag är inte kompis med min nya telefon ikväll.

Imorron kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är superenkelt att ladda ner bilder.

ta laddarsladden och ta bort kontaktdelen så vips är det en usb-sladd istället. in med sladden och sen frågar din dator om du vill ladda ner bilderna...

lycka till.

Det gick ju superbra att åka buss för killarna idag.

Vad ska ni göra i helgen, det är typ långhelg ellerhur?

Anonym sa...

Fråga sonen!