lördag, mars 22, 2008

Paul Newmans restaurang



Medan barnen var på födelsedagskalas passade jag och maken på att gå på restaurang. Det passade så bra, kalaset var 6-7.30 på kvällen, sen kunde våra vänner ta med barnen hem eftersom deras kids var på samma kalas. Och kvällen blev ändå inte så sen för nån, jag hämtade barnen innan 8.30.

Nåväl, restaurangen jag ville gå på var The Dressing Room, som ägs av Paul Newman och en kock. Våra tyska vänner A och N kom med också och vi tyckte alla att maten var fantastisk. Männen var lite skeptiska först eftersom restaurangen använder mest ingredienser som är homegrown, med det menar ägarna att man köper hälsosamma och obesprutade produkter från bönder i Connecticut.

Tydligen brukar Mr Newman synas i sin restaurang ganska ofta, men inte igår kväll.

2 kommentarer:

SweFlo sa...

Läste nyligen om Herr Nyman och hans dotter, de verkar båda vara inne på det här med organic mat. Många av deras egan produkter som säljs i mataffärerna under namnet Newman's Own. All deras vinst går till välgörande ändamål, jag tror det var 17 miljoner dollar hittils. Det är toppen tycker jag!

SweFlo sa...

Opps menade 175 miljoner. Tror det kan ha varit mer än så. Bra jobbat i alla fall. Och god mat!