lördag, januari 05, 2008

Ont överallt, precis överallt

Jag tror inte det finns en muskel jag inte har ont i. Träningsvärk är speciellt, för det är en skön värk. I torsdags morse var jag på gymet, det var för kallt att springa utomhus tyckte jag, istället blev det löpband och stairmaster i högt tempo. Och igår fredags morgon, tränade jag poweryoga med en dvd jag har, här hemma framför tv:n.

Poweryoga är lömskt. Det känns inte så tufft som det är, tröttheten i musklerna kommer efter ett pass, jag kände hur jag blev mer och mer trött i timmar efteråt. Fast det är skönt att känna att man gjort något, tagit ut sig fysiskt.

Idag har jag alltså en hemsk träningsvärk. Tog bara en snabb promenad till stranden och tillbaka.

Men nästa gång kommer det vara bättre, mindre värk efteråt. Fast jag gillar ju just den här värken.

Inga kommentarer: