onsdag, november 21, 2007

En del tar en dag ledigt

Ringde en av Sonens kompisar för att försöka fixa en playdate till idag onsdag, barnen hade halvdag i skolan, så jag tyckte det passade extra bra nu före Thanksgiving.

Men nej, det gick inte för mamman berättade att de skulle ha en family day, they don´t have to go to school tomorrow.

Det är inte första gången jag blir förvånad över att barn är hemma från skolan, bara för att, ja, för att ingenting egentligen. Bara vara hemma.

Jag är den elaka mamman som inte gör så. (tycker nog mina barn om de fick veta att andra föräldrar gör så ibland...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är svårt att fixa playdates med amerikanska barn. Antingen har de aktiviteter eller så är det som du beskriver. Allra enklast är det att fixa playdates med svenska barn, vi kanske har mer av en "lekkultur" i Sverige?

Anonym sa...

Kanske jag inte förstår riktigt hur du menar... Varför blir du förvånad över att barnen är hemma bara för att vara hemma? Ibland gör vi så - det blir som en liten semester dag, men istället för att komma bort, kommer vi tillsammans som familj, utan så många vardagliga krav som jobb och skola.
Varför beskriver du dig som "den elaka mamman" som inte gör så? Du är inte alls elak! Du gör så mycket kul och bra med din familj så ofta :)