söndag, december 10, 2006

Det man inte har i huvudet

... får man ha i benen. Eller något i den stilen. Gammalt talesätt jag fick lära mig som liten och idag var det minsann extra sant. Fast det var bilen som fick jobba: hade planerat åka till Target direkt på morgonen och vara där när de öppnade kl 8. och det var jag. Men när jag skulle ta handväskan från bilsätet intill mig var den inte där. Den var ingenstans.

Det var bara att vända hemåt igen, 20 minuter med bil på motorvägen igen. Hemma stod handväskan precis innanför ytterdörren där jag lämnat den. Iväg igen till Target och så lyckades jag faktiskt köpa hel del julklappar.

Hemma igen och avlösning, maken iväg för att cykla några timmar med sin ex-boss. Jag och kidsen till skridskobanan för den fria åkningen. Jag och dottern åkte över en timme, sonen en halvtimma extra.

Nu är granen klädd och barnen sover sött.

Måste måste måste baka lussekatter imorgon kväll.

Inga kommentarer: