måndag, juni 05, 2006

Sova hos mamma

- Men du sa ju! grät G. Du lovade ju att jag skulle får sova i pappas säng varje natt när han var borta.

Han var så ledsen. Visst hade jag lovat, men det är inte så lätt att sova med en snurrande sjuåring som sparkar och stör halva natten. Så jag mutade honom, sa att om han sov hela natten i sin egen säng i tio nätter i rad, då skulle vi åka till Toys´R´Us och köpa något, för hans pengar (jag vägrar åka dit med barnen!). Nu hade han fått tre stjärnor, men nu ville han verkligen sova hos mig. Han vaknar väl i sin säng på natten, men somnar om där också, eftersom han så gärna vill till leksaksaffären.

Ikväll fick han somna på pappas sida. Då var han glad.

Egentligen skulle jag bara vilja krama honom hela natten. Dottern också. Men de måste ju sova för att vara pigga och glada.

Inga kommentarer: