onsdag, oktober 12, 2005

Mammabrunch

Vill man att något ska hända får man ta saken i egna händer. Så är det alltid. Som det här med att träffa vänner och vara social, få ett socialt kontaktnät, det är inget som liksom trillar i knäet på en. Jag har hintat länge om att "nån" borde fixa nån slags fikasammankomst en gång i månaden eller så, men ingen har nappat. Så nu fixade jag det själv.

Bjöd in i princip alla svenska mammor jag känner häromkring, det är strax över tio stycken. Brunch en förmiddag mitt i veckan utan barn. Jag bjöd på en massa kaffe, frukt - det var egentligen mera bär än frukt, blåbär, hallon, jordgubbar och melon - bröd och ost och så bakade jag en morotskaka igår kväll. Alla hade trevligt, tror jag, hoppas jag.

Ska bli spännande att se om det är nån annan som bjuder på brunch nästa månad... För det var min tanke.

Inga kommentarer: