torsdag, januari 23, 2014

Så in i bängen kallt!

Kyla. Det är inte bara utomhus det är kallt, amerikanska äldre hus är så otroligt otäta och om man sitter vid ett fönster är det som att sitta vid en öppen frys. Troligen eldar vi för kråkorna big time också. (Eller ekorrarna som springer på taket!)

Vacker kyla. Men vintern visar sig från sin mest vackra sida nu. Snö och sol. Love it.

Hemmajobb. Ironman tog en snowday igår och jobbade hemma eftersom tågen kan vara opålitliga när det är kallt och snöat.

Köksbord. Vi har inget köksbord just nu, utan använder köksön eller matsalsbordet när vi äter. Men jag letar köksbord och ska kolla på IKEA idag. Om jag hittar nåt funderar jag på hur jag ska få in det i bilen och sen ut från bilen här hemma. Tungt och stort paket.

Sommarplaner. Flera resor i sommar, roadtrip i USA med vänner, sen Sverige och så är vi bjudna på bröllop i Rio de Janeiro. En hel del som ska bokas och planeras.

4 kommentarer:

Martina sa...

Jag har förstatt att ni har det väldigt kallt där borta. Men det är ju vacker vinter i alla fall!
Härligt med en massa trevliga sommarplaner.
Kramar

Miss Marie sa...

Burr! Ser kallt ut! Är det minus eller plus? Vilket härligt åt ni har framför er, många härliga resor! :)

eastcoastmom sa...

Miss Marie: Det har varit typ -10 C idag.

Saltistjejen sa...

Visst är det kallt! Och det värsta är att husen inte är så väl isolerade så det blir så jädrans kallt INNE!!!
Men vackert är det.
Låter härligt med era sommarplaner! Värme är något jag riktigt känner skulle sitta fint nu haha! Även fast jag gillar vinter också.
Kram!