torsdag, januari 09, 2014

Ekorrar på taket

Ekorrar. Första dagarna i huset hoppade jag till flera gånger om dan och undrade vad det var som knackade på taket. Nu vet jag att det är ekorrar som springer omkring, de kommer från ett stort träd just intill huset. Nytt hus, nya ljud.

Gevalia. Jag köper svenskt kaffe numera. Gevalia finns att köpa här och är visserligen dyrt, men inte dyrast. Kaffet finns i flera olika varianter, vi köper det som kallas house blend, Swedish-inspired roast. Gott.

Amerikansk tvätt. Vilken fart det är på tvätten nu! Amerikanska tvättmaskiner tvättar betydligt snabbare än europeiska och här har jag torktumlare också. Så nu går tvätten som en dans, något jag saknat. (om det blir lika rent, jo jag tycker nog det, speciellt med de nya amerikanska tvättmaskinerna som är frontmatade)

Träning. Har kommit igång ganska bra efter några flyttveckor då jag inte gjorde något alls, inte hade tid. Hade ont i ett knä i söndags, det kändes som om jag fått ett slag på insidan av knäet. Haltade omkring här hemma på kvällen och var orolig över om jag skulle kunna träna men bokade ändå in mig på ett spinningpass måndag morgon. Kunde knappt gå i trappor på måndag morgon, men ville ändå försöka gå på passet. Vad som är bra med att cykla är ju att det inte blir nån hård stöt för lederna, som det blir när man springer. Dessutom är rörelsen ganska kontrollerad. Och tänk att det gick jättebra att träna! Men att bara gå gjorde ont efteråt. Sedan har det onda sakta försvunnit, idag torsdag är jag i princip bra. Min teori är att jag suttit snett, som vanligt när jag har ont nånstans. Måste skärpa mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att flytten har gått så bra och att ni trivs gott redan. Det ser lite mysigt ut med snö och is...men bara lite...:). Jag njuter av värmen ett tag till:)

Anne-Marie sa...

Jag har en hackspett som brukar "rumstera om" kring taket. Väldigt vacker men kanske inte riktigt bra att ha hackandes på huset.
Jag har tydligen bara upplevt äldre amerikanska tvättmaskiner eftersom alla jag provat inte alls tvättar bra.

Annika sa...

Gevalia har funnits ngtra år nu. Köper det också. Nu finns det som podd också, för Keurig. Mkt bra!
Ja, jag tycker också tvättmaskinerna som är frontmatade tvättar bra, jag har också en sådan.
Jag vet hur et är att ha ekorrar på taket, haha. Tvättbjörnar hag jag också haft där.
Ha en fin helg!!

Anonym sa...

Ekorrar - har vi massor här, ser dem i trädgården flera gånger om dagen.

Kaffe - Jag köper Gevalia när det är extrapris, vilket det är ganska ofta tycker jag. Annars köper jag lite olika.

Amerikansk tvätt - är ett sorgligt kapitel! Nu har vi en toppmatad och i WA hade vi en frontmatad. Båda var ganska nya och båda är snabba, max 66 minuter, men urusla! Jag skulle gärna köra en svensk maskin i två timmar för att få ren tvätt! Däremot vet jag inte varför diskmaskinen tar 2h20 för normalprogrammet. Det måste väl vara mycket mer än en svensk maskin, eller?