söndag, september 08, 2013

Söndag med god mat

Fiskade upp Sonen och till min förvåning ville hans kompis mamma prata med mig. Sånt gillar jag. Man vill gärna känna barnens kompisars föräldrar.

Anyway. Hon undrade om vi kunde komma överens om hur mycket våra söner spelade online, tillsammans. Skolan är ju viktig också, tyckte hon.

Halleluja! tyckte jag. Now we're talking.

Så nu har vi som föräldrar kommit överens så det kan inte bli nåt snack om att "min kompis får spela massor!", jättebra.

Nu massor med mat. Pulled pork. Guacamole. Coleslaw. Black beans. Sallad.

Bring it on.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Yes! Stämma av och vara överens med andra föräldrar. Mycket bra.

Och mycket bra är också god mat!

Desiree sa...

Smart att komma överrens om tid för spel och dator ect. Vi lagade också tex-mex i helgen med black beans, pulled pork ect. Så himla gott!

Familjeniguildford sa...

Vad kom ni överens om? Jag försöker styra upp spelandet, och det enda som funkat hittills är helt spelfritt söndagar, och spel först när läxor är gjorda efter skolan. Meningen var att det kunde vara datortid fram till kvällsmat kl 18, men det tycks inte hålla för att skolarbetet tar längre och längre tid.

Melanie

Martina sa...

Du far gärna slänga ut receptet pa coleslaw!
Kram

Anne sa...

Yes, det där gillar jag också!!!