torsdag, augusti 15, 2013

Mitt-i-augusti-lista

Korta herrshorts. Det där modet med shorts som slutar på halva låret, på killar. Såg det massor i Sverige. Gillar inte alls. Tycker det ser väldigt osmickrande ut. Som förvuxna småkillar.

Inneboende. Nu är vi hemma i Madrid efter att ha bott hemma hos släkt och vänner i över sex veckor. Även om vi haft fantastiska veckor är det skönt att tiden som inneboende är slut för denna sommar. (men semestern är inte slut än...)

Öde i Madrid. Alla har flytt Madrid, här är otroligt lugnt. Dessutom var det nån helgdag idag så Maken var ledig. Allvarligt. Jag har fortfarande inte koll på spanska helgdagar, och en del av problemet är att helgdagarna kan vara lokala, så om det inte är stora helger som Påsk och Jul så kan det vara lite hur som haver... Men tydligen är den 15 augusti en nationell katolsk helgdag. Så nu vet jag till nästa år. Kanske.

Skolstart. När jag dubbelkollade när barnen börjar skolan i september, såg jag att dagen ändrats till torsdagen den 5 september. En dag senare än tidigare sagts. Jag har ingen aning om varför, men jag såg att det verkar vara fler barn i Sonens årskull, det är tre klasser i Year 10 (och 11 och 12), istället för två klasser.

Inga kommentarer: