lördag, juni 18, 2011

Abercrombie och glass

Dottern är på megakalas. Det är sleepover med en massa tjejer och där har de chokladfontän och manikyr bland annat.

Så jag tyckte att Sonen borde ha nåt kul också. Jag föreslog shopping och glass.

Och han sa jättegärna.

Wow. Det här var faktiskt första gången, tror jag, som han och jag var iväg själva för att handla kläder till honom.

Fantastisk rea på Abercrombie, 40% rabatt på reapriser. Då kan vi snacka.

- Mamma, jag gillar verkligen att shoppa när det bara är du och jag, sa Sonen.

Då blev jag så glad och stolt.

Sen köpte vi glass i stora lass och satt på en bänk vid floden som går genom stan. Och bara hade det bra. Vi två.

Maken körde förresten Vätternrundan på 9.52. Bra gjort tycker vi.

2 kommentarer:

Cari sa...

Så trevligt det kan vara att göra något med "bara" det ena barnet. Det ger mer prattid.
Otroligt duktig make du har - det var snabbt cyklat.
Reser ni till Sverige på sommaren -eller är det bara han som är i Sverige ibland?

eastcoastmom sa...

Du har rätt, det är verkligen bra att ha ensamtid med ett barn, kanske ännu mer nu när de är lite äldre.

Vi reser till Sverige om några dagar, när skolan slutar. Ska bli jättekul!