onsdag, mars 02, 2011

Har du allt?

Varje morgon samma fråga till barnen, har ni med er allt? Har ni kollat en extra gång?

På Elementary School är det ok att glömma ibland, och är det något viktigt får eleverna ringa hem och be mamma - för det är ju oftast mamman som är hemma - komma till skolan och lämna av det saknade.

Så funkar det inte alls på Middle School. Glömska elever får avdrag på betyget. Hårda bud.

Sonen hade tur för nån vecka sen när han glömt sina gymnastikkläder hemma. Han kom på det direkt på morgonen och kunde ringa hem innan lektionerna började. Jag kollade min telefon när jag var klar med träningspasset, rusade hem och hann leverera gympåsen innan lektionen. *pust*

- Har du mobilen, frågade jag Sonen imorse.

- Ja jag har tagit den, svarade han.

När jag kom hem från min springrunda såg jag Sonens mobil.

Typiskt.

Å andra sidan får han inget avdrag på betyget för den. Bra sak att glömma alltså.

1 kommentar:

Malin sa...

Oj vad hårt med betygsavdrag. Det är trots allt fullt mänskligt att någon gång glömma - i alla fall i Sverige. :-)