fredag, januari 14, 2011

Killington, Vermont

Jahapp, vi bokade hux flux hotell i Killington, Vermont, igår och körde norrut på kvällen. Barnen är lediga fredag, studiedag, och måndag är helgdag, Martin Luther King Day. Vi stannar bara två nätter, ganska skönt att ha två dagar hemma lediga också.

Nu är Maken och barnen i backen och jag sitter i full skidmundering, inklusive ny skidjacka - ett budgetalternativ från LL Bean som faktiskt fanns i petitestorlek, vilket en miniperson som jag måste ha - på ett hak vid backen och funderar på om jag ska åka eller inte.

Jag äääälskar skidåkning i Alta, Utah, där vi varit fyra år i rad för en skidvecka.

Men jag gillar inte alls skidåkning när det är mycket folk, isigt och snowboarders i backen.

Maken och Sonen gillar offpist och nu är också Dottern mycket tuffare än jag i skidbacken. Jag är en mes och nybörjare.

Oh well.

Inga kommentarer: