måndag, februari 01, 2010

3.000 dollar

Alltså, hur blev det såhär, jag handlade ju bara det som var på listan. Inget annat, för det hann jag bara inte.

Men när jag kört igenom de fyra varuvagnarna med möbler och lämnat över listan på det som skulle hämtas över disk, då ville kassörskan på IKEA ha 3.000 dollar.

Det var bara att se glad ut och betala.

Plastic fantastic.

Sen gick jag och beställde hemkörning för det var inte en chans att allt ficks plats i min lilla Subaru.

Nu bara susar det i huvudet så trött är jag. Att spendera pengar på IKEA är jobbigt.

(Vad jag köpte? Sånt vi behöver till lekrummet, gästrummet och båda barnens rum, nothing fancy!)

2 kommentarer:

Taina sa...

Oj! Men visst är det lätt att spendera pengar på IKEA! Konstigt, men i Sverige köpte jag inte alls lika mycket där, men här har det blivit som en drog :D

eastcoastmom sa...

I Sverige har man andra bra alternativ. Här i USA skulle jag gärna shoppa loss på Room and Board eller DWR, men det kostar...